Recommended resources

Websites & apps for Bible study help

blb.org

A practical site for comparing Bible translations, looking up Greek/Hebrew words to see where they're used in the Bible, and an extremely practical way to see cross-references, from Treasury of Scriptural Knowledge.

netbible.org

Good footnotes to understand textual criticism and translation choices, plus a nice and simple way to see the text together with its original language.

biblegateway.com

Tons of good translations, suboptimal search function, multiple audiobibles.

bible.com

Translations in different languages, including 7 different Norwegian translations.

logos.com

One of the best Bible study programs out there! Highly recommended for those who teach the Bible.

accordancebible.com

Also an extremely good (paid) program for Bible studies.

e-sword.net

A good offline & free Bible study program, but not as good as the paid ones. However, since one can't always rely on the internet, it is still useful to have this one downloaded.

xiphos.com

Similar to e-sword, but also works on Ubuntu.

hermon.no/nettbibelen

bibelen.no

Hermons -97 and Bibelselskapets -11 translations, respectively

bibelgresk.no

A good site to practice Biblical Greek (site is in Norwegian)

Similarly-minded churches

bibelkirken.com

Bibelkirken Vestfold

sandefjordevangeliske.no

Sandefjord Evangeliske Menighet

kildenmenighet.org

Kilden Menighet

beroakirke.no

Berøa Presbyterianske Kirke

hamarkirke.no

Hamar Reformerte Menighet

Podcasts, blogs, etc

Teologikk med kaffe (youtube)

Kenneth Rosenblad's easy-to-listen-to but deep insight into topics he has a good understanding of. Full of dry dad jokes. Videos are in Norwegian.
Especially recommended are "Hvilken Bibel er den eneste riktige" og "Ekteskapssamtale"

Reformerte Lekmenn

Reformerte Lekmenn is a Norwegian Christian podcast that talks about current, controversial, and theological topics that are helpful for God's people. Available on youtubeSpotify and other podcast platforms.

TeologiTavla

TeologiTavla is a Norwegian non-profit organisation that publishes different media such as videos, podcasts, articles etc. for the building up of the Church.

Bibelkirken Oslo's Youtube

Our messages and Bible summaries are available here. Many verse-by-verse messages.

Bibelkirken's messages, in podcast format

Bibelkirken Oslo's Facebook

Church updates and links to messages

Bibelkirken Oslo's mailing list

We send a weekly email with the events for the week ahead. Contact post@bibelkirken.no to be added to the list.

Books

Bibelkirken Oslo has a goal to make good Christian children's literature available in Norwegian. To purchase a book, email books@bibelkirken.no with your details and the amount you would like. Prices do not include shipping, but you can arrange to pick them up if you visit us on a Sunday.

Jesu mal for kristenlivet: en praktisk gjennomgang av Bergprekenen

Written by Daniel Mehta (in Norwegian)
Bergprekenen er den første av Jesu fem lange taler i Matteusevangeliet. Den er plassert tidlig i Matteus fordi den git en god og tydelig introduksjon til hva Jesus gir til disiplene sine og hva han forventer av dem. Med andre ord kan man med rette kalle Bergprekenen en mal for kristenlivet. En annen viktig funksjon Bergprekenen har er å vise overgangen fra GTs lov til NTs lov, og gjør det tydelig at loven Jesu disipler skal følge ikke er annet enn rette tolkningen av Moseloven. Denne boken går vers for vers gjennom Bergprekenen på en enkel og grundig måte. Den forsøker å vise leseren hvordan Jesus gir et spark bak til de som trenger det, en oppmuntrende klapp på skulderen til de som trenger det, og en hvile i evangeliets sannheter til de som trenger det. Den forklarer Bergprekenen i sin egen kontekst, og hjelper leseren å forstå hva Jesu ord betyr for oss nordmenn i dag.

50kr (if you will read it within 6 months after buying), otherwise  150kr

Lille Pilegrims Store Reise: (translation of Little Pilgrim's Big Journey)

The Pilgrim's Progress by John Bunyan, rewritten and illustrated for children. Translated and published by volunteers in Bibelkirken Oslo.

The Pilgrim's Progress is one of the world's most translated and read books. This version aims to carefully follow the original story while making it easier for children to read and understand. We hope that in the same way that The Pilgrim's Progress has inspired countless Christians through the ages, that this version will also inspire many small pilgrims to begin the journey to the Heavenly city!

• Hardcover book with 224 illustrated pages
  • 4.81/5 stars in Goodreads (for the English version), rated by 500 readers

250kr

Trosopplæring for barn og voksne

(In Norwegian)
Trosopplæring for barn og voksne inneholder oversettelser av 1689 London Baptist bekjennelsen, en katekisme som bygger på Heidelberg katekismen, og Chicago-bekjennelsen om bibelens ufeilbarlighet. I en tid med lite kobling mellom teori og praksis og mellom teologi og kirkeliv er det viktig å bli minnet på Bibelens sannheter. Disse tre dokumentene setter ord på mye av Bibelens lære på en kort, presis og måte, og oppmuntrer leseren til å prise Gud for hva han har gjort og gitt både til oss selv og til alle opp gjennom kirkehistorien som har bekjent de samme sannhetene.

100kr